Sharing is Caring (^^;)

"Tiada seorang muslim pun yang bertemu dengan waktu solat fardhu, lalu dia mengelokkan wuduknya, khusyuk dalam solat, menjaga rukuknya (syarat dan rukun solat), melainkan solat itu akan menjadi penghapus dosa selagi dijauhi dosa besar.":- Imam Al- Nawawi

Wednesday, May 5, 2010

Usrati Jannati




Tinta kedua..
Alhamdulillah, syukur dirafakkan pada Allah swt masih mampu berada di sini..Hari ni nak share ckit pasal fmily. Saya lahir dalam lingkungan adikberadik yg sgt agak ramai..7 org sumenye. 5 abg n sorg kakak..MA n ABAH saya sgt istimewa bg saya. Walaupun kami dari keluarga yg bukan senang, tp berkat usaha parents n adikberadik saya, kami mampu berada di tahap sekarang.Bukan terlalu senang, tapi sederhana dalam erti kata keutuhan adik beradik n kecintaan kami pada fmily masih sama, malah kadang2 sgt diluar jangkaan.Bertambah pulak dgn 5 org kakak ipar n 18 org anak buah (setakat ni), makin besarlah keluarga kami.Seperti biasa, bukannya mahu mendabik dada, dakulah si bongsu penghibur duka dan lara..ahaks..Pengiktirafan individu plak..tak kesah la. Moral of the story, luv my fmily so much.
Teringat di masa kecil, saya di bawah jagaan ma n abah.Tatkala ofis hour bg ma n abah saya untuk menoreh,masa tu la saya duk ngan moyang saya..Cik Embun nama diberi.PAstu, bila moyang dah takde, duk ngan nenek, Puan Maimunah.PAstu, PAs plak kat maksu..erm.maaf ye maksu lupo namo diberi eh..tak lupa, adikberadik sye yang selalu sgt disusahkan oleh saya. Abg2 saya sejak kecik mmg independent.Sampaikan masak pun lg teror dr kami yg pompuan ni.Ingat lg, abg saya yang selalu timang saya masa kecik,saya duk atas bahu pastu dibawa berpusing2,pastu abg saya yg dodoikan saya dlm buai,buatkan susu., nak tido atas riba abg.huhuhu..rindunya saat2 macam tu..kakak saya pun sllu disusahkan.kemana saja diorg nk pegi sye mesti nak ikut.Sampai la dah besar, nak gi jumpa awek pun saya ikut..ok la tu berteman kan.eheh..Tapi skrg, masing2 ade kerjaya sendiri,masing2 bz sampaikan berjumpa pun time perayaan n ade event fmily.kdg2,terdetik jgk, diorg ni bz jer..tp pk balik.NAk cri rezeki..Sebab tu la time berkumpul suma, saya mesti manfaatkan betul2..
Sampaikan skrg, saya masih lg banyak susahkan adikberadik saya,.Tp saya suka.eheh.Sebab dgn cara ni jgk lebih mendekatkan saya pada diorg..InsyaAllah, jika masih ada rezeki umur yg panjang, saya akan pastikan saya akan sentiasa wat yang terbaik untuk diorg.Biarlah diorg hepi wpun bukan dgn kehendak saya.Saya sayangkan diorg sgt2.
Hurm..tak lama lagi kakak saya dah nak walimah.Tinggallah diriku yang solo ni kesorangan.Walaupun diasak utk bertindak sedemikian jg,tp saya bertekad kena capai dlu matlamat saya.InsyaAllah, bila masa dah sampai,adindamu pasti menyusul.Sedikit pasal kakakku, wpun beliau sgt garang,tapi aku sllu pujuk dalam ati,dia baik sebenarnya,Dia mesti sayang kat ku sebenarnya.Memang sikap dia macam tu.What ever it is, she's d only sis i have.luv ya sis.
Setakat ni sje dlu kot wat masa ni.Papepun,my stand is Usrati Janati.heheh..So, wat say the rest?Moga keluargaku sentiasa di bawah rahmat peliharaanNya, dilimpahkan kasih sayang antara kami,pengerat kasih sayang, penawar dr sengketa.
Tinta pena
Lilgalsalsabila

No comments:

Post a Comment