Sharing is Caring (^^;)

"Tiada seorang muslim pun yang bertemu dengan waktu solat fardhu, lalu dia mengelokkan wuduknya, khusyuk dalam solat, menjaga rukuknya (syarat dan rukun solat), melainkan solat itu akan menjadi penghapus dosa selagi dijauhi dosa besar.":- Imam Al- Nawawi

Tuesday, June 15, 2010

Salam..greeting to all.



Mujurlah laman ni tak sempat bersawang...aaaaahh...kesibukan mengejarku..tp itu bukan alasan kan. Menulis tetap minatku, tapi beginilah seadanya. InsyaAllah, akan cuba dimanfaatkan sebaik mungkin.

Sharing moments..
Pagi ni..16 Jun 2010..pagi tadi mendung sangat.pagi2, angin dah bertiup kencang. Tak ada lagi sepoi2 bahasa. Amaran barangkali. Huzaifah...hurm..tetap berjasa pada kami. Meluncur dengan kelajuan sederhana, singgah di klinik turunkan Ita, Hajar dan Amirah..Selamat bekerja demi Allah adik2ku..saya dan Damia, terus meluncur lagi. Semestinya bukan seperti ice skating la kan..(bestnya..). Sampai kami di makmal masing2..apa lagi...mula bekerja.

Jengah makmal, tengok sampel, uuuuuuh..sejukkkkk...-20 degree..pastu masukkan sampel dalam freeze dry machine..Tq mr anas.

Ma abah..kat rumah. Baru sampai malam tadi kat johor.sonoknya bila ada ayahbonda di sisi. Tapi, pagi ni tak jumpa lagi. Huuu.. nak balik..

Kakak..last checkup kat Perdana Maternity Centre..hurm ntah esok atau lusa nak meletup. Everybody...can't wait to our family gathering tonite.."a fiesta of gulai ayam kampung". One of listed menu to my kakak dat eat too much.

Praise to Allah, since lots of kind buddies help me.

Banyak lagi modul projek tak siap..tapi di luar kawalan kan...(pujuk diri sendiri). Mudah2an dalam masa terdekat ni, ada la sampel buah delima. Pasal method pun...waaaa masih banyak jugak yang kena study..entah la, nak bertanya. tapi, kena tengok orang jugak..Pelik jugak bila ada bijak pandai yang rimas bila diajukan banyak soalan. Manusia itu..begitu. Manusia ini...begini.Hurm...Takpelah, bertanya pada yang sudi menjawab saja la kan. Ya Allah, bantulah daku dalam memperkembangkan ilmuMu...Kurniakan keberkatan ke atas ilmuku Ya Allah..


Genius is about changing something complicated into simple!” ujar John C Maxwell

Ya..kucuba...isk3...sob3...i'm trying to be genius forthe sake of all muslims..insyaAllah..

Sedikit perkongsian, terlupa pulak sayya dengar kat mana. Tapi, kurang lebih begini bunyinya. Menulis itu..satu seni yang amat bagus jika dikembangkan, jika untuk dakwah, jika dalam landasan syariatullah. Tapi, berhati2lah ketika menulis. Jangan sampai mengaibkan orang lain kerna dosanya amatlah berganda2. Bayangkan, jika kita hanya bercakap secara berdepan dengan seseorang individu, dosanya hanya antara pihak itu.. Tapi, jika di jalr lebar, waahhh sape2 je baca. sape2 je dah boleh sebarkan maklumat tu..MORALNYA: Marilah kita sama2 mengambil pengajaran dan bermuhasabah diri sentiasa.

Petikan tagline dari ustaz hasrizal:

Menulis bukan untuk memberi TAHU tetapi ingin mencetus MAHU, agar bergerak menuju MAMPU. Pencerahan bukanlah pada mengumpul pengetahuan, tetapi menyuluh jalan kembara insan mencari TUHAN! - Abu Saif


hananwirda
CEPP UTM Skudai
16/6/2010
11.20am

No comments:

Post a Comment